דילוג לתוכן הראשי

התמכרות זה רק כאב ישן שמסרב להרפות

 
יום שישי, אחר הצהריים המוקדמים ואני מנמנמת לי במתיקות ששמורה רק ליום שישי בצהריים שנקטעה בהלמות דפיקות דלת חזקות ושכן ( היסטרי במיוחד ) שצועק מנסים לגנוב לך את האוטו, גונבים לך את האוטו ( הוא היה היסטרי כבר אמרתי ? ) ...ומגביר את הדפיקות על הדלת  בשילוב פעמון צורם במיוחד.
ירדתי למטה והספקתי רק למצוא חלון פתוח כלום לא נגנב ונער כחוש במיוחד שמיהר לרוץ לחצר הסמוכה תוך כדי שאני צועקת לעברו הזמנתי משטרה הם בדרך...

הגיעו מהשיטור הקהילתי של הרצלייה יש לציין במהירות מפתיעה , אמרתי להם רק בחור כחוש עד שלדי עם קפוצ'ון פסים והכובע עליו , אפילו את השקלים הבודדים שכנראה נפלו  מהארנק על מושב הנהג ובגללם הוא מלכתחילה  בטח פרץ , הוא לא הספיק לקחת ...ילד אולי בן 17 "עוד ג'אנקי"  רעב למנה הבאה  , ת'כלס נקרע לי הלב שבגיל כזה ייאוש ופחד שולטים בחייו , אי אפשר לכעוס על נרקומן בדיוק כמו שאי אפשר  לכעוס על אדם שחלה סרטן או גונב מתוך רעב.

כמי שהילכה על הקצוות לא מעט פעמים בחיה , אני יכולה לומר בוודאות שהדרך הזו להעלים פחד , כאב וטראומות היא מאוד קלה ...פתרון מעולה לטווח הקצר פתרון מכאיב וקשה לטווח הארוך , אין בנאדם לדעתי שמגיע למצב של  אלימות , סמים ופגיעה באחרים מבלי שיהיה אצור בו כאב גדול וחד שמסרב להרפות ובעיקר שמסרבים להרגיש . 


© Lila Benharush


התמכרות זה רק כאב ישן שמסרב להרפות  ולא רק נרקומנים מכורים
המילה מכור נשמעת לחלקנו מאוד זרה  ואפילו מפחידה , למרות העובדה שכולנו מכורים ברמה כזו או אחרת למשהו ...מאיפה באה התמכרות כל התמכרות מהדחקה מרצון לא לראות מרצון לא להרגיש או  מהפחד להרגיש עד הסוף.

ברי סחרוף  תיאר את זה בשיר שלו עבדים כמו שרק סחרוף יכול ... 
 "על נהר אספירין ישבנו
במקומות המוכרים
לא שומעים לא רואים
כאילו אנחנו אוויר
עוד מעט יגמר הסרט
בקרוב המציאות
התמונה מטושטשת
והצליל לא ברור "



כמו , אסירים שנשבו בידיהם שלהם  בידי המיינד שלהם
ההתמכרות שלנו היא בכל כך הרבה מקומות וכל כך הרבה נקודות ואף אחד מאיתנו כמו כל מכור טוב לא מוכן להודות..

מה זה להיות מכור?.כל החיים סובבים סביב  דבר אחד מתי , מתי אני אקח את ה"מנה " הבאה ואיך אני ישיג אותה מה אני אצטרך לעשות בשביל לקבל את הממנה  שלי  , חלקנו  מכורים למנות כאב , חלקנו לשליטה חלקנו מכורים לתשומת לב ואהבה  בלתי פוסקת, החומר הכימי אם הוא מיוצר  במוח או מוזרק מבחוץ מייצר בדיוק את אותה תוצאה ...תלות הולכת וגדלה עוד "מנה " ועוד "מנה " שהולכת גדלה ומתעצמת ורק מעצימה בדיוק את אותו כאב שלא רצינו להרגיש מההתחלה.

רב הפעמים אנחנו בכלל לא מבינים שהסיטואציות או האנשים ש"גורמים" לנו כאב כזה או אחר שמעורר  רצון עז לבריחה , בא מכאב עתיק שחבוי בנו ופשוט לא נתנו לו מקום 

© Lila Benharush


אי אפשר להעלים אותו אי אפשר למוסס אותו שהכאב עולה כל מה שהוא זקוק לו זה קבלה!
להיות מוכנים לתת לכאב הזה לחלחל  לכל פינה אפשרית , פשוט לקבל אותו ולא להתנגד לו הרי התנגדות מביאה איתה עוד התנגדות , והתנגדות היא רק  מסכה למשהו עמוק יותר לרגש שמפחיד אותנו לחשוף , ולכן  הדרך היחידה להמיס כאב  היא אמת , קבלה ואהבה.

לכאב אין קיצורי דרך והוא גם לא נעלם, השאלה באיזה מינונים הוא בא , דבר אחד בטוח שאנחנו נותנים לעצמנו קצת חמלה ומכניסים יותר אהבה לחיינו ופחות פחד אפשר להרגיש אותו ולהתמודד מבלי להתנגד לו ולריב איתו .

הנער הזה  שרץ למנה  הבאה שלו  ,הורס את עצמו  ומכאיב לאחרים , זה עוד אחד שמסרב להרגיש , שלא יכול להכיל ובתמימותו חושב שיום אחד המנה תהייה מספיק חזקה והכאב ייעלם.





לאן נושבת הרוח בפייסבוק הצטרפו לרשימת התפוצה של הניוזלטר | סדנאות יחסי ציבור ושיווק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

רזי האהבה - סופשבוע רומנטי לזוגות בלבד

  כיצד נלבה את אש האהבה עם בן/בת הזוג, שותפנו האינטימי? באיזה אופן מאפשר נתיב המין המקודש להעצים את חווית הזוגיות? מהו סודה של הטנטרה בחיבור בין האקסטזה המינית, רוחניות ואהבה? העמקת הזוגיות בנתיבי המסורת העתיקה לעיתים נדמה ששיגרת החיים בזוגיות, שוחקת את יכולתנו הטבעית לעשות ולהיות אהבה בצורתה האקסטטית הטהורה. רבים מתפשרים ונכנעים למצב מחוסר ידע וחשש מקשיים וכישלון. הטכניקות הטנטריות העתיקות נותנות לנו כלים חדשים בעזרתם נהפוך את החיפוש אחר אהבה, הרמוניה ומיפגש אמיתי, לחוויה משותפת מלאת תשוקה, שמחה וחיים. בסדנא בת שלושה ימים, נטעם, נתבונן וניגע בחושניות, בלב ובמה שביניהם תוך שימוש במדיטציות ובטכניקות טנטריות ככלים להעצמת המודעות העצמית ולפריצת הגבולות של עצמנו. בין השאר, נלמד ונחווה את סודה של הדרך הטנטרית להתמיר אנרגיה מינית ונתנסה בטכניקות שונות מבית אושו להסרת מחסומים וניפוץ תבניות המושרשות בנו מילדות. נתנסה גם בטנטרה-יוגה, טיפולים של מסאג' איורוודי וטיבטי, פתיחת צ'אקרות, העלאת אנרגיית הקונדליני ועוד. דרך חקירה אישית ותירגול זוגי, נגלה רבדים חדשים למיניות, נלמד כיצד להרחיב את

חסכו אלפי שקלים ונהלו את היח"צ והשיווק של העסק שלכם ביעלות וקלות

לפני 10 שנים שהתחלתי לעבוד כעצמאית חוויתי תסכול רב היות וכל עצמאי הוא גם מנהל העסק ,משווק , פרסומאי ,יח"צן מנהל חשבונות ועוד... וכל זה בתקציבים קטנים הרגשתי שאני בחוסר פוקוס שלמעשה אני בכלל לא עסוקה בלעשות יחסי ציבור ללקוחות , רב זמני מתבזבז בללמוד איך להחליף את שלל הכובעים האלו ועדיין לעשות את כולם טוב .   ובכלל  מה יותר חשוב ? שיווק? יחסי ציבור ? מיתוג? מתוך הכאוס הזה וחוסר המיקוד שנוצרמתוך חוסר הפוקוס הזה התחלתי לחפש פתרונות שיהיו גם זולים ואפקטיביים ויביאו איתם לקוחות חדשים ושגרת עבודה קבועה. להפתעתי ככל שחקרתי את הנושא יותר מצאתי עשרות פתרונות ודרכים בכדי לקדם את העסק שלי.   הסוד טמון דווקא בפעולות מאוד קטנות ושגרתיות שכל אחד יכול לעשות והתמדה. תוך חודש וחצי -חודשיים של פעילות עקבית עם מספר כלים פשוטים הצלחתי להעלות את מספר המבקריםבאתרים שלי , הטלפונים החלו לזרום באופן רציף והשגתי לעצמי ראיונות טלווזיה ועיתונות.  נוצר לי פנאי יותר לעבוד ולהעביר את הידע שלי הלאה ופחות לשבור את הראש

פסטיבל פשוט 10-12.10.13 החופש לחיות ...

  פסטיבל פשוט -החופש לחיות סופ"ש 10 - 12 באוקטובר  להיות פשוטים יכול להיות פשוט וגם יכול להיות מסובך. כל הבגדים שאנו עוטים על עצמינו ומגדירים איתם את זהותנו, כל המטען החברתי והטאבויים שקשורים לגוף החשוף... פסטיבל פשוט ב"אשרם במדבר" נותן לכם את ההזדמנות להיות בסביבה שמאפשרת לכם להשיל את הבגדים בזמנכם החופשי, ולהתבונן על עצמכם ועל אחרים בצורה אחרת.     החופש לחיות, זה המוטו שלנו לפסטיבל הקרוב. דרך תנועה וריקוד, סדנאות אמנות עם הגוף, הרצאות, תרפיה בערום, המסיבות השמחות, ציורי הגוף ועוד ועוד שלל הפתעות מובטח לכם סופ"ש של חופש טוטאלי לעוף על החיים בפשטות מלאה. בפשוט העירום הוא ז