דילוג לתוכן הראשי

לבכות , לצחוק , לשנוא לאהוב להתאמץ, להתנער ...

זהו זה , סופית איבדתי את זה הודעתי לעצמי חגיגית מצאתי את עצמי עומדת יחד עם עוד קרוב ל300 איש באחד הפסטיבלים לחוף הים והמנחה רק התחיל את ההסברים ואני הבטתי עליו במבט שהלך והתעקם כל מילה עוד קצת יותר...מה רוצה האיש הזה ומה ייצא לי מזה? לשנוא , לאהוב ,להתאמץ , להתנער , להשתגע , לרקוד, לבכות , לצחוק ,להיות סקסי וחושני , להתרכז , לשתוק , לברך ולהתחבק וכל זה ב4 שעות??? 

הגעתי למדיטציה אחרי שהשארתי את בן זוגי עם צעקה אחת חדה פוגעת והייתי חייבת ללכת קצת לאוורר את עצמי לפני שהמצב יחמיר, ...פסטיבל אמרתי לעצמי פשוט לכי קצת על החוף ותירגעי דבר ראשון תירגעי

© Lila Benharush




















בזמן שהילכתי על החוף בכדי למצוא קצת שלווה בתוכי שמעתי מהצד השני את ההזמנה למדיטציית האום שמעתי על אום , ראיתי אום מהצד , שמעתי על וירש ( תלמידו של אושו ) שהמציא אותה וידעתי שהיא חברתית כזו שהאנשים מסביב הם חלק מכלי המדיטציה עצמה. לא ניגשתי אף פעם ותמיד היו בדרכי אלפי הזדמנויות , עם אושו והמדיטציות שלו הסתדרתי מצוין , אומנם מבצעים אותה בקבוצה של אנשים אבל זהו תהליך מאוד אישי , באום? פשוט היה נראה לי שלאבד שליטה ככה מול עוד 300-400 איש שאני לא מכירה מה פתאום?! אני ממש לא ! ומה הם יחשבו עליי כל האנשים האלו בדיוק? 


רק מה היקום תמיד מסדר הכול בצורה כל כך מדייקת , בן זוגי דאז כל כך הכעיס אותי שאני בבעתי כמו שמן רותח על מחבת ברזל עבה , הוא אמנם הוזנח באוהל ואני ניסיתי לנשום בכל זאת באנו לבלות אז הלכתי רק בשביל להשקיט את עצמי והנה הזדמנות... אני אהיה רק בשלב הראשון מתאים דווקא, ניהלתי דיון עם עצמי בשלב הראשון פשוט עומדים וצועקים על האדם שעומד מולך " אני שונא אותך" התאים לי ... נצעק איזה 15 דקות על מישהו נוציא את הקריזה ונחזור לשלב האהבה לבד באוהל , לא עם כל כך הרבה אנשים. 


התחלתי ופתאום שמתי לב שאחרי 3 דקות כבר לא היה לי כוח לכעוס, בכלל שבא מישהו והתחיל לצרוח עליי התכווצתי במקום לאיזה רגע ואז השבתי מלחמה בסערה , אני צרחתי רק על גברים בכל אחד מהם ראיתי את בן זוגי וזה היה משחרר לחלוטין ... מודעות Google נשארתי גם בשלב השני לתת ידיים ולומר אני אוהב אותך לסתם אנשים נחמד, לא ממש נורא , ככה עברו להם שלב אחר שלב סוג של טירוף כל 15 שעה בסיטואציה אחרת , צוחקת , מסיימת לצחוק בוכה אחר כך מתלטפת רוקדת , רצה במקום... אחרי כל הטירוף פתאום שקט דממה אז מזדחלת לה אותה תחושת מדיטציה מופלאה אותו קסם שמתרחש לפחות בשבילי רק במדיטציות האקטיביות. 

מבלי בכלל שהתכוונתי נשארתי שם את כל 12 השלבים מהתחלה ועד הסוף , 3 וחצי שעות של כל הרגשות שהיו בתוכי יצאו , 3 וחצי שעות שאחריהן אין סיכויי ללכת לישון השעה הייתה כבר אחרי 4 לפנות בוקר ואחרי כל הכאוס הזה שקט גדול עטף אותי. השקט שאחרי הסערה נשארתי שם לשבת עם כמה אנשים סתם לקשקש על החוף ומאז אותו אום אני משתדלת להיות בכל פעם שמזדמן לי , זו בין המדיטציות היחידות שהן לא של אושו ואני מחוברת אליהן ויודעת שהן מהוות מראה מאוד חזקה לעצמנו


©Lila Benharush



















כמעט בכל שלב ניתן להקביל אותו לחיים , ישנו שלב בו יש את ריקוד האוהבים בו אפשר לבחור מישהו לריקוד כל אחד , אומנם יש סכנה שיידחו אותנו והרבה אנשים פשוט עומדים בצד מבוהלים מהאפשרות לבחור או שחס וחלילה נבוא למישהו והוא יגיד לנו לא ! השלב המעמת ביותר הוא בית המשוגעים היה לפחות בשבילי מה יחשבו ? מה יגידו איך אני אעשה פרצופים אולי אני אצא מדעתי? וזהו אחד הפחדים הכי גדולים שלנו בתור בני אדם שנשתגע , זהו פחד כל כך מושרש שזהו השלב שבו אתה רואה את עצמך " עושה כאלו" רק לצאת לידי חובה ואיזה כייף זה שמרשים לעצמנו לעשות שטויות להשתטות ולגלות שכלום אבל ממש כלום לא קרה ואפילו הייתה בזה הנאה. זוהי מדיטציה חברתית ששמה לנו מראה מאוד ברורה על ההתנהלות שלנו בחיים , על היכולת שלנו להכיל ולחוות רגשות בצורה טוטאלית , כן טוטאלית עד הסוף.

בחיים, אנחנו שונאים כועסים ואחרי יום זה עובר ואנחנו מפנים מקום לאהבה , לעיתים אנחנו נמצאים על סף השיגעון ומתחילים לצחוק או לבכות מעומס רגשות בדיוק ככה אנחנו מעבירים את חיינו הרגשות המתחלפים מצב הרוח מתחלף ממש כמו אותן רוחות סוערות בים שלפתע שוככות ומלטפות בנועם את פנינו על שפת הים. היכולת להיות טוטאליים בכל דבר שאנחנו עושים היא יכולת מופלאה, להיות טוטאלי לא אומר לאבד את עצמך להיות טוטאלי להוויה שלך זה בדיוק ההפך זה להיות הכי מחובר שאפשר . 

אום ומדיטציה אקטיבית היא במה מדהימה לאמן את הטוטאליות שלנו את הכאן ועכשיו בכל מובן המילה וזוהי דרכה של מדיטציה היא רוצה שתצחק עד שהצוחק ייעלם ויישאר רק הצחוק , היא רוצה שתרקוד עד שהרקדן ייעלם ויישאר רק הריקוד והיא רוצה שתהיה נוכח ב100% מבלי לחשוב מה תעשה עוד שעה , מבלי לחשוב מה יש לי לעשות בעוד יומיים היא רוצה אותך כאן! והחיים הם תמיד קורים ברגע זה הם לעולם לא ייקרו מחר כ י אין לנו מושג מה יהיה עוד שעה , הם לא יכולים לקרות אתמול כי זה רק זיכרון הם רק כאן ועכשיו! זוהי מדיטציה! 

להיות כאן ועכשיו , מדיטציה אפשר לעשות מול המחשב בבית אם אתה כל כולך מרוכז רק בה , מדיטציה אפשר לעשות בסקס וזוהי המנטרה , מדיטציה אפשר לעשות בתור לסופר בכל מקום בו אתה נוכח מדיטציה היא נוכחות מלאה בחיים לגמרי נוכחת ושלמה , אז למה לא כולם עושים מדיטציה אתם שואלים? אהה... הסיבה מאוד פשוטה מדיטציה מאלצת אותך לאבד שליטה להבין שלחיים יש דרך משלהם והם לא ממש מקשיבים להגיון שלך...מדיטציה מזכירה לך שתמיד יהיו בך רגשות ועדיף להרגיש אותם עד הסוף בטוטאליות ולהיות טבעי מאשר להדחיק ולכווץ את מה שנראה לנו "פחות יפה או טוב


ועכשיו למי שעדיין לא חווה את המדיטציה הזו , יש הזדמנות לעשות אותה עם לא אחר מאשר וירש , האיש שפיתח את המדיטציה  בקרוב יהיה בישראל , לייתר דיוק ב- 2.2.12 יעביר את מדיטציית האום תעקבו אחרי הפרסומים כי בהחלט יש לכם למה לחכות 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פסטיבל פשוט 10-12.10.13 החופש לחיות ...

  פסטיבל פשוט -החופש לחיות סופ"ש 10 - 12 באוקטובר  להיות פשוטים יכול להיות פשוט וגם יכול להיות מסובך. כל הבגדים שאנו עוטים על עצמינו ומגדירים איתם את זהותנו, כל המטען החברתי והטאבויים שקשורים לגוף החשוף... פסטיבל פשוט ב"אשרם במדבר" נותן לכם את ההזדמנות להיות בסביבה שמאפשרת לכם להשיל את הבגדים בזמנכם החופשי, ולהתבונן על עצמכם ועל אחרים בצורה אחרת.     החופש לחיות, זה המוטו שלנו לפסטיבל הקרוב. דרך תנועה וריקוד, סדנאות אמנות עם הגוף, הרצאות, תרפיה בערום, המסיבות השמחות, ציורי הגוף ועוד ועוד שלל הפתעות מובטח לכם סופ"ש של חופש טוטאלי לעוף על החיים בפשטות מלאה. בפשוט העירום הוא ז

חסכו אלפי שקלים ונהלו את היח"צ והשיווק של העסק שלכם ביעלות וקלות

לפני 10 שנים שהתחלתי לעבוד כעצמאית חוויתי תסכול רב היות וכל עצמאי הוא גם מנהל העסק ,משווק , פרסומאי ,יח"צן מנהל חשבונות ועוד... וכל זה בתקציבים קטנים הרגשתי שאני בחוסר פוקוס שלמעשה אני בכלל לא עסוקה בלעשות יחסי ציבור ללקוחות , רב זמני מתבזבז בללמוד איך להחליף את שלל הכובעים האלו ועדיין לעשות את כולם טוב .   ובכלל  מה יותר חשוב ? שיווק? יחסי ציבור ? מיתוג? מתוך הכאוס הזה וחוסר המיקוד שנוצרמתוך חוסר הפוקוס הזה התחלתי לחפש פתרונות שיהיו גם זולים ואפקטיביים ויביאו איתם לקוחות חדשים ושגרת עבודה קבועה. להפתעתי ככל שחקרתי את הנושא יותר מצאתי עשרות פתרונות ודרכים בכדי לקדם את העסק שלי.   הסוד טמון דווקא בפעולות מאוד קטנות ושגרתיות שכל אחד יכול לעשות והתמדה. תוך חודש וחצי -חודשיים של פעילות עקבית עם מספר כלים פשוטים הצלחתי להעלות את מספר המבקריםבאתרים שלי , הטלפונים החלו לזרום באופן רציף והשגתי לעצמי ראיונות טלווזיה ועיתונות.  נוצר לי פנאי יותר לעבוד ולהעביר את הידע שלי הלאה ופחות לשבור את הראש

איך משיגים כתבה עיתונאית על העסק שלך ?

  איך השגת את הכתבה בעיתון ? " שאלה אותי חברה בתמיהה אה עניתי לה ..התקשרתי " "סתם ככה התקשרת וביקשת שיכתבו עלייך ?" המשיכה לחקור האמת שכן ... לפני כשלוש שנים בערך נעשתה כתבה על אחת מסדנאות נשים שאז העברתי ציור אינטימי , גם כתבה וגם ראיון בטלוויזיה הגיעו בעקבות אותה שליחה של ההודעה לעיתונות. משום מה שאני עושה יח"צ לאירועים גדולים אף אחד לא שואל אותי איך זה שכתבו בעיתון על פסטיבל כזה או אחר , או כי לאירועים של אלפים זה נראה הגיוני יותר שתהיה חשיפה , או כוח, רב האנשים מניחים שבכדי להופיע באיזו אייטם מעניין בעיתון נדרש תשלום כספי כזה או אחר. שתי ההנחות האלו צרובות חזק כאמונות מוחלטות אצלך רבים מהעסקים הקטנים שאיתם אני עובדת , כאלו לא קיימת לגיטימציה לפרסום כתבה על עסק קטן כזה או אחר , ואם יש פתח בוודאי זה בתשלום.. מדהים אותי איך אנשים שכל כך בקיעים בנבכי הפרסום בפייסבוק, עם ידע עצום בשיווק ומספר לא מועט של סדנאות שיווק נמצאים אצלם ברזומה לא רק שאינם עושים יחסי ציבור לעצמם או לעסק שלהם , בכלל לא מבינים איך עובד העולם הזה . תמיד שאני אומרת לאנשים התקשרו והציעו