דילוג לתוכן הראשי

סייקי שיאצו: יין , יאנג ואבחון מרידיאנים מאת: צביקה קליסר

מאמר מבוא לסדרת מאמרים ברפואת המזרח, יין, יאנג, סייקי ואיבחון מרידיאנים.
מאת: צביקה קליסר
















את דרכי בשיאצו התחלתי בשנת 1985, הגעתי אז ליפן והשתתפתי בקורס שיאצו בן שלושה חודשים.
הקורס פתח בפניי שער לעולם חדש ומרתק, משהו שלא הכרתי קודם לכן. חשתי שמצאתי את מקומי, שהגעתי הביתה. רציתי להישאר ולהעמיק, וללמוד עוד ועוד. כך ארע שמהר מאוד מצאתי עצמי בבית ספרו של נמיקושי בטוקיו, לומד ״שיאצו קלאסי״.


במקביל, התחלתי ללמוד בבית ספרו של המאסטר מסונאגה, מפתח שיטת הזן-שיאצו.
משם הובילה אותי הדרך הלאה, אל לימודי הטאו-שיאצו בקיוטו.

בשנת 1990 חזרתי לישראל ופתחתי את מרכז הטאו-שיאצו, בו טיפלתי ולימדתי.
כבר אז הופתעתי לגלות, שתלמידים רבים מגיעים ללמוד אצלי לאחר שסיימו שלוש שנות לימוד במכללות המלמדות רפואה סינית ושיאצו והפכו למטפלים. הם הביעו עניין להעמיק את ההבנה שלהם בעולם הקי ולהגביר את יכולתם הטיפולית, על מנת שהטיפול שלהם יהפוך לאפקטיבי יותר.

במשך השנים שבהן טיפלתי ולימדתי בארץ, ומאוחר יותר ברחבי העולם, העמקתי עוד ועוד באופן הטיפול ובשיטת הלימוד, במטרה להפוך את השיאצו לכלי טיפולי יעיל ולהכשיר תלמידים שיטפלו בשיטה זו באופן ייחודי, אוטונומי ואפקטיבי.  

ככל שהעמקתי בחקירת הנושא, הלכה וחלחלה לתוכי ההבנה שמשהו חסר. שוב ושוב צץ ועלה לנגד עיניי הקונפליקט הפנימי שהופיע הן אצל תלמידים והן אצל מטפלים במזרח ובמערב כאחד.
מדובר על קונפליקט שמקורו בצורך התמידי לאבחן מהו יין או יאנג, מהם קיו וג'יצו, חוסר או עודף; מקורו בעמדה שיפוטית של התלמיד או המטפל, עמדה שהובילה למעשה להתמקדות בסימפטום ולאבחון מרידיאנים על פי סימנים חיצוניים.
גישה זו הרחיקה את המטפל מהחיבור לקי ולמרידיאנים והביאה אותו לאבחן ולטפל באופן תבניתי ולוגי. זוהי דרך המנוגדת לחלוטין לתפיסת העולם שממנה התפתחה רפואת המזרח, לפיה ״הכל משתנה בכל רגע״.
התאוויתי למצוא דרך שתאפשר לתלמידים ולמטפלים להתחבר לקי ולשינוי המתמיד במרידיאנים ובמצבו של המטופל בכל רגע ורגע.
בעודי מלמד, ניסיתי שוב ושוב להוביל את התלמידים למקום של הכלה, קבלה, התבוננות ואחדות עם עצמם ועם המטופלים שלהם. מתוך כך צפה ועלתה ההבנה, שלמעשה, אין מקום לאזן או לשחרר "אנרגיה שלילית" או חסימות; מה שחשוב הוא פשוט להתבונן, להכיל ולהתחבר לכוח הריפוי הפנימי של המטופל. זהו הסייקי הפנימי, והכוונה היא תמיד להיות עם המטופל בתהליך ההתעוררות של הכוח הזה בתוכו. זהו בעצם המקום שבו אנו מקבלים ומכילים את הניגודים ללא שפיטה, באחדות מלאה, נפרדים מהמישור הדו ממדי ( יין/יאנג, קיו/ ג׳יצו, חוסר/ עודף) למרחב שהוא תלת מימדי ושיש בו כוח נוסף.

לאחר שהתובנות הללו צפו ועלו אצלי, התבהרה אצלי ההבנה שעלי להשתחרר מתפיסת עולמי הישנה לגבי עולם הריפוי, ולהתקדם שלב נוסף בהעמקה של אפקטיביות הטיפול ודרך הלימוד.




עולם התלת מימד נגלה בפניי: לא עוד רצון לאזן בין יין ליאנג, או ניסיונות לשחרר חסימות ואנרגיה שלילית אצל מטופליי. כל אלה חלפו ואינם, ובמקומם, כמו מאליה, נולדה שיטת הסייקי שיאצו.

שיטת הסייקי שיאצו מאפשרת למטפל להתחבר דרך הצובו והמרידיאנים ישירות למהות החיים, לסייקי הפנימי של המטופל, הוא כוח הריפוי שלו. כאשר אנו מתחברים לכוח הזה - באחדות מלאה, בהכלה, בהתבוננות, ללא שפיטה - נוצרת מציאות שבה מתעורר כוח הריפוי הפנימי של המטופל ברמות העמוקות ביותר שאפשר לחוות.
הגישה של הסייקי שיאצו הוכיחה עצמה ככלי טיפולי עמוק ואפקטיבי ביותר, ובהמשך התגלתה כדרך פשוטה, מובנת וקלה ללימוד.
בשיטת הסייקי שיאצו מתמוסס הפער בין הפילוסופיה לבין היישום בפועל בזמן הטיפול.
זוהי דרך ברורה שמתקיים בה תואם מלא בין הכוונה לפעולה.
הודות לכך מתאפשר למטפל ולתלמיד לזהות באופן מדויק את הקי והמרידיאנים של המטופל ולהתחבר אליהם.

במאמרים הבאים ארחיב על סייקי -  מה משמעותו, כיצד הוא פועל, מהם המרידיאנים, איבחון ועוד.



 הכותב :צביקה קליסר – מטפל, מלמד ואחראי על פיתוח ולימוד שיטת הסייקי שיאצו.









תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

רזי האהבה - סופשבוע רומנטי לזוגות בלבד

  כיצד נלבה את אש האהבה עם בן/בת הזוג, שותפנו האינטימי? באיזה אופן מאפשר נתיב המין המקודש להעצים את חווית הזוגיות? מהו סודה של הטנטרה בחיבור בין האקסטזה המינית, רוחניות ואהבה? העמקת הזוגיות בנתיבי המסורת העתיקה לעיתים נדמה ששיגרת החיים בזוגיות, שוחקת את יכולתנו הטבעית לעשות ולהיות אהבה בצורתה האקסטטית הטהורה. רבים מתפשרים ונכנעים למצב מחוסר ידע וחשש מקשיים וכישלון. הטכניקות הטנטריות העתיקות נותנות לנו כלים חדשים בעזרתם נהפוך את החיפוש אחר אהבה, הרמוניה ומיפגש אמיתי, לחוויה משותפת מלאת תשוקה, שמחה וחיים. בסדנא בת שלושה ימים, נטעם, נתבונן וניגע בחושניות, בלב ובמה שביניהם תוך שימוש במדיטציות ובטכניקות טנטריות ככלים להעצמת המודעות העצמית ולפריצת הגבולות של עצמנו. בין השאר, נלמד ונחווה את סודה של הדרך הטנטרית להתמיר אנרגיה מינית ונתנסה בטכניקות שונות מבית אושו להסרת מחסומים וניפוץ תבניות המושרשות בנו מילדות. נתנסה גם בטנטרה-יוגה, טיפולים של מסאג' איורוודי וטיבטי, פתיחת צ'אקרות, העלאת אנרגיית הקונדליני ועוד. דרך חקירה אישית ותירגול זוגי, נגלה רבדים חדשים למיניות, נלמד כיצד להרחיב את

פסטיבל לילות אהבה 25-27.9.2014 חוזרים אל הלב במדבר

אשרם במדבר מזמין אתכם לפסטיבל שכולו עדינות, אינטימיות, רוך ואהבה. כן אהובים, קראתם נכון! החלטנו לחזור ולחגוג את אחד הפסטיבלים המרגשים ביותר שנחגגים כאן! שלושה ימים של מדיטציה וסדנאות המכוונות אל הלב ומאפשרות את החיבור עם עצמי, עם האחר ואת החיבור בין הגבר לאישה- חיבור המבוסס על לב ואהבה, תחת שמיים זרועי כוכבים ובאווירה ביתית ומשפחתית. השנה יהיה הפסטיבל בסימן “בחזרה אל הלב”. האיבר הראשון שנוצר בנו כאשר אנחנו מתחילים את מסע החיים. כן, מדובר פה על הלב הפיזי שלנו, על הלב הרגשי שלנו ועל הלב האנרגטי שלנו כולם כאחד. הגיע הזמן להתחבר שוב אל הלב, לשמוע את הקול הפועם בנו ומכוון אותנו תמיד אל הדרך הנכונה. בחזרה אל הלב אומר להתחבר שוב אל הרגש. אל החמלה. לסלוח לעצמינו ולאחרים. לחזור בשנית אל המקום המוכר לנו מילדותינו ולחוות את חווית החיים מהמקום הרגשי, האוהב, הספונטני ונטול העכבות. הצטרפו אלינו למסע בו נחגוג ביחד את פתיחת השנה החדשה מתוך הלב ועם הלב. נתרגל אהבה :עצמית, הדדית ואוניברסאלית בשלל סדנאות שכולן מעוצבות לפתיחת הלב, יחד כקבוצה, באינטימיות זוגית או לבד. שקיעה מדב

חסכו אלפי שקלים ונהלו את היח"צ והשיווק של העסק שלכם ביעלות וקלות

לפני 10 שנים שהתחלתי לעבוד כעצמאית חוויתי תסכול רב היות וכל עצמאי הוא גם מנהל העסק ,משווק , פרסומאי ,יח"צן מנהל חשבונות ועוד... וכל זה בתקציבים קטנים הרגשתי שאני בחוסר פוקוס שלמעשה אני בכלל לא עסוקה בלעשות יחסי ציבור ללקוחות , רב זמני מתבזבז בללמוד איך להחליף את שלל הכובעים האלו ועדיין לעשות את כולם טוב .   ובכלל  מה יותר חשוב ? שיווק? יחסי ציבור ? מיתוג? מתוך הכאוס הזה וחוסר המיקוד שנוצרמתוך חוסר הפוקוס הזה התחלתי לחפש פתרונות שיהיו גם זולים ואפקטיביים ויביאו איתם לקוחות חדשים ושגרת עבודה קבועה. להפתעתי ככל שחקרתי את הנושא יותר מצאתי עשרות פתרונות ודרכים בכדי לקדם את העסק שלי.   הסוד טמון דווקא בפעולות מאוד קטנות ושגרתיות שכל אחד יכול לעשות והתמדה. תוך חודש וחצי -חודשיים של פעילות עקבית עם מספר כלים פשוטים הצלחתי להעלות את מספר המבקריםבאתרים שלי , הטלפונים החלו לזרום באופן רציף והשגתי לעצמי ראיונות טלווזיה ועיתונות.  נוצר לי פנאי יותר לעבוד ולהעביר את הידע שלי הלאה ופחות לשבור את הראש