דילוג לתוכן הראשי

קנאה: רעל או ברכה ?


" הקנאה מוציאה אדם מהעולם " נאמר כבר בכתבי התלמוד הבבלי " אז מהו אותו רגש הרסני האם הוא בונה או האם הוא רק הורס ובמה אנחנו מקנאים? והאם כמו כל דבר בחיים ניתן לרתום אותה לפן חיובי ?

למה אנחנו כל הזמן מקנאים ? מקנאים ברכב החדש של השכן ? כמה פעמים נולד ילד חדש במשפחה והאימא מבקשת מכולם להביא מתנות  גם לילד הגדול בכדי שהוא לא יקנא? כמה פעמים שמעתם את המשפט אם היא לא מקנאה לי היא לא אוהבת אותי ומה קורה מנסים לעורר את קנאתו ולא מצליחים? למה בעסקים קנאה היא הדרך הבטוחה לכישלון? ואיך הקנאה באחר יוצרת בנו רעל שמחלחל בחיי היום – יום?
מהו אותו מקור של הרגש הזה? המקור הוא פחד  והוא נובע מהשוואה .. השוואה שלנו לאחר .

המקור השורשי יותר לקנאה היא ההשוואה ... אני מקנא זאת אומרת שאני משווה את עצמי למישהו אחר שאני משווה את עצמי  למישהו אחר , להישגים אחרים או להון שבבעלות השכן?

שאנחנו מקנאים אנחנו מזמנים לעצמנו מצב של נחיתות ומחלישים את עצמנו והיא אכן מוציאה אותנו מהחיים. ולמה לנו להרוס את עצמנו במחשבות האלו? ולמה לנו לרצות להיות משהו  אחר ממה שאנחנו?

למה אנחנו זקוקים לאותה השוואה כי אנחנו שואבים את הערך העצמי שלנו בהשוואה  לאחר וזה כמובן יכול רק לגדל ערימות של תסכול בחיינו כמה זה בלתי אפשרי ? בלתי אפשרי, נקודה.

אז איך אנחנו מכשלים את עצמנו באמצעות הקנאה ? 

 

 
הדשא של השכן יותר ירוק ? או ירוק רק מרחוק?
 

נאמר שיש לך קולגה צליח בעסקים וקנאתך מתעוררת בו , למה לי לא מגיע אתם שואלים את עצמכם? הקנאה מטפטפת כמו רעל גם אם אתם לא מביעים אתה במילים , היא שם באנרגיה מחוללת את הנזק לאט ובטוח...בדרך כלל התת מודע שלנו ייצור סדרה של "תקלות" שייתנו לנו תירוץ להפסיק לעבוד עם הקולגה הזה גם רגשות שנאה יתחילו לחלחל שם , תסכול וכעס עד שהקשר ינותק עכשיו הפסדתם פעמיים גם את ההזדמנות לעבוד עם קולגה עסקי מוצלח וגם את האפשרות לקבל השראה וללמוד ממנו באמצעות שיתוף פעולה עסקי.

הרי גם לאיש עסקים מצליח מאוד יש נקודות חולשה מקומות בהם הוא פחות טוב ויכול להיות שבך יש את אותם יתרונות שהוא זקוק להם בכדי לייצור עסקים טובים יותר איתך! לשם כך יש לבוא מכיוון של  פרגון,מסתבר שלא רק שזה לא כואב זה אפילו מעצים ומטפח אותך, ככה אפשר לרתום את הקנאה למנוף לשאול את עצמנו מה הוא עושה כל כך טוב ואם הוא טוב בזה אני רוצה להיות לידו וללמוד איך לעשות עסקים מוצלחים , כלומר לקחת את הניגודים בין השותפים כמנוף להצלחה.

בדרך כלל אחרי שנמצאים על המגרש הביתי של מושא הקנאה רואים שמקרוב הדשא שלו גם לוקה באזורים מצהיבים פה ושם שדווקא לך יש אותם בירוק , לא שווה לעשות מדשאה ירוקה ורחבה יותר יחד?
אם הוא מקנא לי סימן שהוא אוהב אותי ?

הביטוי ההרסני ביותר של קנאה בא במערכות יחסים אינטימיות זהו רעל חזקוממוקד שמחלחל במהירות להרס מערכת היחסים ושם גם נמצאת ההזדמנות הגדולה ביותרלהפוך את הרעל לאהבה .
 

למערכת יחסים מגיעים תמיד שני ניגודים מעצם בריאתו של הטבע מגיעים זכר ונקבה , שתי הוויות מנוגדות כמו בכל דבר בטבע מעל הניגודים קיים השלם.אמנם קנאה במידה יכולה לשמש כחיזוק לאהבתו של האחר , אך מה קורה כאשר אחד
הצדדים מתחיל להשתמש במניפולציות קנאה בכדי להבטיח את אהבתו של הצד השני?

אדם שעושה שימוש במניפולציות קנאה בכדי להוכיח  לעצמו שהצד השני אכן אוהב אותו למעשה הוא אדם חסר אמון שלא בטוח באהבתו של  ה"חצי השני " במערת היחסים ולכן הוא בודק באמצעות קנאה האם באמת , באמת אוהבים אותו ... באופן טבעי שאתה בודק ובודק ואינך מאמין לכוונותיו של בןת זוגתך המניפולציות מחלישות את שני הצדדים וכשאין אמון לא יכולה גם להתקיים אהבה רעל הקנאה מתבסס לו בתוך מערכת היחסים עד שהוא מכלה כל חלקה טובה.

במידה והצד השני אינו משתף פעולה עם המניפולציות הן ילכו יחריפו עד  שהצד שמתיימר לבדוק את אהבתו של  הצד השני עד שלאחר לא תהיה ברירה אלא ללכת ולהוכיח שוב למניפולאטור את ההוכחה  שהוא כל כך רצה שאין באמת אהבה ולא ניתן להאמין לצד השני.

ואיך ניתן למנוע את זה ? פתיחות , שיחה , חיזוק הביטחון בקשר  ולהמשיך להיות נוכח בכדי לחזק את הביטחון של
הצד השני  עד גבול מסוים וכשהצד השני עובר את הגבולות ומקצין את פעולותיו פשוט כדי ללכת בכדי לשמור על עצמנו .

שההשוואה נעלמה ניתן להרוויח מהניגודים

כאשר אנחנו מגיעים אל  מערכות יחסים  בחיים אם הם עסקיים , זוגיים או חברים מתוך ראיית הניגודים וקבלתם וללא
השוואה וקנאה במה שלאחר יש או אין כך אנחנו יכולים לרתום את השונות כיתרון בונה.

כל צד מביא איתו איכויות שונות לקשר אחד מביא איתו עומק והשני מביא איתו שמחת חיים וקלילות , אחד מביא ראייה של "תמונה הגדולה" השני יודע לרדת לפרטים ולדיוקים.
שילוב של הניגודים והתעלות מעל הראייה המצומקת שלנו את השני יכולים להביא לצמיחה ולגדילה מואצת יותר גם לנו וגם לשותפים שלנו במסע החיים וכמו כל דבר בחייםגם קנאה היא יכולה להיות רעל ורק מתוך  הרעל ניתן לייצר את התרופה, בידנו תמיד הבחירה.






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

רזי האהבה - סופשבוע רומנטי לזוגות בלבד

  כיצד נלבה את אש האהבה עם בן/בת הזוג, שותפנו האינטימי? באיזה אופן מאפשר נתיב המין המקודש להעצים את חווית הזוגיות? מהו סודה של הטנטרה בחיבור בין האקסטזה המינית, רוחניות ואהבה? העמקת הזוגיות בנתיבי המסורת העתיקה לעיתים נדמה ששיגרת החיים בזוגיות, שוחקת את יכולתנו הטבעית לעשות ולהיות אהבה בצורתה האקסטטית הטהורה. רבים מתפשרים ונכנעים למצב מחוסר ידע וחשש מקשיים וכישלון. הטכניקות הטנטריות העתיקות נותנות לנו כלים חדשים בעזרתם נהפוך את החיפוש אחר אהבה, הרמוניה ומיפגש אמיתי, לחוויה משותפת מלאת תשוקה, שמחה וחיים. בסדנא בת שלושה ימים, נטעם, נתבונן וניגע בחושניות, בלב ובמה שביניהם תוך שימוש במדיטציות ובטכניקות טנטריות ככלים להעצמת המודעות העצמית ולפריצת הגבולות של עצמנו. בין השאר, נלמד ונחווה את סודה של הדרך הטנטרית להתמיר אנרגיה מינית ונתנסה בטכניקות שונות מבית אושו להסרת מחסומים וניפוץ תבניות המושרשות בנו מילדות. נתנסה גם בטנטרה-יוגה, טיפולים של מסאג' איורוודי וטיבטי, פתיחת צ'אקרות, העלאת אנרגיית הקונדליני ועוד. דרך חקירה אישית ותירגול זוגי, נגלה רבדים חדשים למיניות, נלמד כיצד להרחיב את

פסטיבל לילות אהבה 25-27.9.2014 חוזרים אל הלב במדבר

אשרם במדבר מזמין אתכם לפסטיבל שכולו עדינות, אינטימיות, רוך ואהבה. כן אהובים, קראתם נכון! החלטנו לחזור ולחגוג את אחד הפסטיבלים המרגשים ביותר שנחגגים כאן! שלושה ימים של מדיטציה וסדנאות המכוונות אל הלב ומאפשרות את החיבור עם עצמי, עם האחר ואת החיבור בין הגבר לאישה- חיבור המבוסס על לב ואהבה, תחת שמיים זרועי כוכבים ובאווירה ביתית ומשפחתית. השנה יהיה הפסטיבל בסימן “בחזרה אל הלב”. האיבר הראשון שנוצר בנו כאשר אנחנו מתחילים את מסע החיים. כן, מדובר פה על הלב הפיזי שלנו, על הלב הרגשי שלנו ועל הלב האנרגטי שלנו כולם כאחד. הגיע הזמן להתחבר שוב אל הלב, לשמוע את הקול הפועם בנו ומכוון אותנו תמיד אל הדרך הנכונה. בחזרה אל הלב אומר להתחבר שוב אל הרגש. אל החמלה. לסלוח לעצמינו ולאחרים. לחזור בשנית אל המקום המוכר לנו מילדותינו ולחוות את חווית החיים מהמקום הרגשי, האוהב, הספונטני ונטול העכבות. הצטרפו אלינו למסע בו נחגוג ביחד את פתיחת השנה החדשה מתוך הלב ועם הלב. נתרגל אהבה :עצמית, הדדית ואוניברסאלית בשלל סדנאות שכולן מעוצבות לפתיחת הלב, יחד כקבוצה, באינטימיות זוגית או לבד. שקיעה מדב

חסכו אלפי שקלים ונהלו את היח"צ והשיווק של העסק שלכם ביעלות וקלות

לפני 10 שנים שהתחלתי לעבוד כעצמאית חוויתי תסכול רב היות וכל עצמאי הוא גם מנהל העסק ,משווק , פרסומאי ,יח"צן מנהל חשבונות ועוד... וכל זה בתקציבים קטנים הרגשתי שאני בחוסר פוקוס שלמעשה אני בכלל לא עסוקה בלעשות יחסי ציבור ללקוחות , רב זמני מתבזבז בללמוד איך להחליף את שלל הכובעים האלו ועדיין לעשות את כולם טוב .   ובכלל  מה יותר חשוב ? שיווק? יחסי ציבור ? מיתוג? מתוך הכאוס הזה וחוסר המיקוד שנוצרמתוך חוסר הפוקוס הזה התחלתי לחפש פתרונות שיהיו גם זולים ואפקטיביים ויביאו איתם לקוחות חדשים ושגרת עבודה קבועה. להפתעתי ככל שחקרתי את הנושא יותר מצאתי עשרות פתרונות ודרכים בכדי לקדם את העסק שלי.   הסוד טמון דווקא בפעולות מאוד קטנות ושגרתיות שכל אחד יכול לעשות והתמדה. תוך חודש וחצי -חודשיים של פעילות עקבית עם מספר כלים פשוטים הצלחתי להעלות את מספר המבקריםבאתרים שלי , הטלפונים החלו לזרום באופן רציף והשגתי לעצמי ראיונות טלווזיה ועיתונות.  נוצר לי פנאי יותר לעבוד ולהעביר את הידע שלי הלאה ופחות לשבור את הראש