רשומות

צריך לשלוח הודעה לעיתונות ?

 אין לך משרד יח"צ קבוע הנה הפתרון 

קורס יחסי ציבור לעסקים קטנים 5-26.10.21

תמונה
  ארבעה מפגשים בני שלוש שעות כל אחד בהם כל בעל עסק ילמד איך לחשוף את העסק בתקשורת. בישראל קיימים כ-500,000 אלף עסקים קטנים , רק 15% מהעסקים בקטנים עושים שימוש ביחסי ציבור לקידום העסק , השאלה היא למה ? שיווק ופרסום כל העסקים הקטנים מבצעים , אך בנושא יחסי הציבור ישנה איזהי סטיגמה (מוטעית לחלוטין ) שיחסי ציבור נועדו לעסקים גדולים ושכתבי תקשורת לא כותבים או מסקרים עסקים קטנים. נוסף על כך סיבה נוספת שמונעת מעסקים קטנים עבודה עם משרדי יחסי ציבור היא העלות הגבוהה בטווח שבין 3000- 6000 ₪ לחודש של יח"צ קבוע לעסק. פעולות יחסי הציבור עצמן ממש אינן מסובכות ואין שום סיבה שעסק קטן יוותר על חשיפה תקשורתית ששווה עשרות אלפי שקלים וכל זה חינם אין כסף ! כל בעל עסק יכול להיות איש היח"צ הכי נלהב והכי טוב בשביל העסק שלו , מספר פעולות קבועות קבועות בחודש יביאו כל בעל עסק לחשיפה תקשורתית.  תנו לעצמכם ולעסק שלכם סיכוי טוב יותר ! בואו ללמוד איך לרתום את אמצעי התקשורת לטובת חשיפת העסק שלכם . ***** מה לומדים בקורס ?**** מפגש ראשון : מה הם יחסי ציבור וכתיבת קומוניקט לעיתונות. מהם יחסי ציבור ,מה ההבדל בין

איך לעשות פרסום מוצלח לעסק שלך ?

תמונה
  פרסום ועוד פרסום מהו פרסום אפקטיבי בשבוע האחרון איכשהו הגיעו אליי  מלא אנשים שהם צועדים את צעדיהם הראשונים בעולם  השיווק ויחסי הציבור.  אחת ספרה לי שהיא חילקה פליירים בכל איזור מגוריה ולא קיבלה תוצאות אז התייאשה לאחר פעם אחת , השנייה ביקשה לפרסם פעם אחת בלבד וציפתה לקבל תוצאות זה פשוט לא עובד! יחסי ציבור , שיווק ופרסום באופן נקודתי וחד פעמי לא מביא את התוצאות הרצויות, פרסום במדיות הגדולות יכול להביא למבול של טלפונים ליומיים- שלושה שבוע אם עשיתם אייטם טלוויזיוני ממש מוצלח ואחרי זה דממה זיכרון  מאוד קצר יש לנו , ביום ממוצע אנחנו חשופים לכל כך הרבה פרסומים שאין מקום לכולם... לכן רק מי שמתמיד בסופו של דבר קוצר פירות . חלוקת פליירים חד פעמית גם היא מחולקת לאלפי אנשים אינה יעילה אם לא נחזור עליה שוב ושוב לכן עדיף לחלק פליירים לאוכלוסיה של 1,000 יותר מצומצמת וממוקדת במשך 3 חודשים כל שבועיים מאשר לחלק 10,000 פליירים ביום אחד. כל עסק הפקה או מטפל עובד עם תקציב מוגבל  מראש השאלה היא האם לפזר בכל מקום או להתמקד - אם יש לנו תקציב של 1,000 ש"ח לאינטרנט ואנחנו מפרסמים נניח ב10 מקומות ברשת באו

הטעות שכמעט כל בעל עסק קטן עושה בפרסום

תמונה
" הפסקתי את הפרסום השבוע , חבל על הכסף" שוב שמעתי את אותו משפט שאני שומעת מרבים מלקוחותיי . ברגע שמתחילים  לעלות על מסלול ההצלחה , שניצני תוצאות נראים בשטח והיומן של ה לקוח ה מתחיל להתמלא מגיע המשפט הזה.   הוא בדרך כלל מגיע יחד עם ויתור על התחזוקה השוטפת היומיומית של האתר בלוג או דפי הפייסבוק המקצועיים שכולם יחד מטרתם לשמור על העסק בתודעה של הלקוחות הקיימים ואלו הפוטנציאליים שכבר ראו , שמעו אך טרם התנסו.  אני כמובן ממש לא מאמינה בדרך הזאת , לדעתי ומניסיוני אין עסק שלא זקוק לתחזוקה שוטפת פרסום, יח"צ ושיווק אינטרנטי לאורך כל השנה ולא בנקודות שפל של העסק.  דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.  קחו לדוגמא את חברת קוקה קולה העולמית , בהחלט בין המותגים הכי חזקים בע

איך משיגים כתבה עיתונאית על העסק שלך ?

תמונה
  איך השגת את הכתבה בעיתון ? " שאלה אותי חברה בתמיהה אה עניתי לה ..התקשרתי " "סתם ככה התקשרת וביקשת שיכתבו עלייך ?" המשיכה לחקור האמת שכן ... לפני כשלוש שנים בערך נעשתה כתבה על אחת מסדנאות נשים שאז העברתי ציור אינטימי , גם כתבה וגם ראיון בטלוויזיה הגיעו בעקבות אותה שליחה של ההודעה לעיתונות. משום מה שאני עושה יח"צ לאירועים גדולים אף אחד לא שואל אותי איך זה שכתבו בעיתון על פסטיבל כזה או אחר , או כי לאירועים של אלפים זה נראה הגיוני יותר שתהיה חשיפה , או כוח, רב האנשים מניחים שבכדי להופיע באיזו אייטם מעניין בעיתון נדרש תשלום כספי כזה או אחר. שתי ההנחות האלו צרובות חזק כאמונות מוחלטות אצלך רבים מהעסקים הקטנים שאיתם אני עובדת , כאלו לא קיימת לגיטימציה לפרסום כתבה על עסק קטן כזה או אחר , ואם יש פתח בוודאי זה בתשלום.. מדהים אותי איך אנשים שכל כך בקיעים בנבכי הפרסום בפייסבוק, עם ידע עצום בשיווק ומספר לא מועט של סדנאות שיווק נמצאים אצלם ברזומה לא רק שאינם עושים יחסי ציבור לעצמם או לעסק שלהם , בכלל לא מבינים איך עובד העולם הזה . תמיד שאני אומרת לאנשים התקשרו והציעו

איך לעשות יחסי ציבור לעסק שלך ?

תמונה
  סדנת יחסי ציבור חוזרת והנה כמה דברים שאמרו אלו שהתשתתפו בעבר הסדנא הקרובה 6.7.21 משעה 09:30-13:30 | הרצליה להרשמה : 052-6788827 עלות :390 ש"ח "אהובה, תודה רבה על השיעור המדהים ביח״צ ועל התמיכה שאחרי. עזרת לראות שלגשת לעיתונאים זה לא באמת כזה מאיים, ואפילו ממש אפשרי ונגיש! לא יאמן שכבר הצלחתי לפרסם כתבות בעיתונים ובאינטרנט. המון המון תודה, וחיבוק גדול!!! " סיטארה את לילה אני מכירה מרחוק משאקטי האגדית. שמעתי רבות..ולא סתם. הגעתי לסדנה של כמה שעות,מתוך החלטה ותחושה שהגיע הזמן שאסכים קצת להחשף...העדפתי לעבוד בשקט ואפילו עדיף מתחת לאדמה,כמו מכשפה טובה שמפחדת להישרף:)) אז לא ממש ידעתי למה אני באה אבל התחושה בבטן אמרה לי,לי-לה. זה המקום שלך עכשיו.וכמו תמיד,היא לא טועה..הבטן שלי. פגשתי אישה עוצמתית,נוכחת,מאוד מקצועית שבאה מהלב למפגש האנושי כדי להעביר את כמויות הידע האדירות שלה. כל תהליך כתיבת הפנייה למקורות של יחסי ציבור היה מעניין ולילה ליוותה אותי בלי הפסקה ועם המון סבלנות ועזרה פרקטית כמו לתקן או לשנות קצת את הנוסח.חלק מהפניות המעטות שלי כבר נענו ואני מבסוטית לאללה. אני מב

יחסי ציבור או פרסום מי יותר משתלם לעסק שלך ?

תמונה
  לא מעט אנשים מתבלבלים בין שני התחומים , אז מה משותף להם? , שניהם גורמים או עזרים שבעזרתם ניתן לשדרג ולקדם את העסק או המוצר ולשניהם ישנה את אותה מטרה חשיפה וכמה שיותר ככה יותר טוב , ככל שיותר אנשים יחשפו למותג כזה או אחר כך כמובן גדלים הסיכויים למכור ולשווק את אותו מוצר ובכל זאת מה ההבדל? ההבדל טמון בצורת העבודה , פרסום הוא ממוקד מטרה ישיר,  חד פעמית כגון קמפיין להשקת מוצר או גוף כזה או אחר ויחסי ציבור הינם פעולה מתמשכת איטית בהרבה יותר אשר משתמשת באמצעי התקשורת באופן עקיף בכדי לדעת או להכיר מוצר, חברה או עסק מסוים. פרסום מביא תוצאות מידיות ולטווח קצר יחסי ציבור לעומת זו טווח ההשפעה שלהם על הקהל היא ארוכה יותר ולכן את התוצאות ניתן לראות אחרי חודש וחצי –חודשיים של עבודה.  כאשר עסק מחליט לפרסם מוצר כזה או אחר הוא זה שמחליט איך יראה הפרסום ,מרמת  הפרזנטורית ועד לרמת הצבעים אשר ישלטו במודעה גודלה וכדומה כמובן שקמפיין פרסומי דורש השקעה תקציבית לא מעטה אשר עולה פי כמה על השקעה קבועה ביחסי ציבור. בפרסומים רמת האמינות היא תמיד יחסית נמוכה שכן איזו חברה עסק או מוצר לא יפרסמו את עצמם ויתהדרו ב