לא מעט אנשים מתבלבלים בין שני התחומים , אז מה משותף להם?
, שניהם גורמים או עזרים שבעזרתם ניתן לשדרג ולקדם את העסק או המוצר ולשניהם ישנה את אותה מטרה חשיפה וכמה שיותר ככה יותר טוב , ככל שיותר אנשים יחשפו למותג כזה או אחר כך כמובן גדלים הסיכויים למכור ולשווק את אותו מוצר ובכל זאת מה ההבדל?
ההבדל טמון בצורת העבודה , פרסום הוא ממוקד מטרה ישיר, חד פעמית כגון קמפיין להשקת מוצר או גוף כזה או אחר ויחסי ציבור הינם פעולה מתמשכת איטית בהרבה יותר אשר משתמשת באמצעי התקשורת באופן עקיף בכדי לדעת או להכיר מוצר, חברה או עסק מסוים.
פרסום מביא תוצאות מידיות ולטווח קצר יחסי ציבור לעומת זו טווח ההשפעה שלהם על הקהל היא ארוכה יותר ולכן את התוצאות ניתן לראות אחרי חודש וחצי –חודשיים של עבודה.
כאשר עסק מחליט לפרסם מוצר כזה או אחר הוא זה שמחליט איך יראה הפרסום ,מרמת
הפרזנטורית ועד לרמת הצבעים אשר ישלטו במודעה גודלה וכדומה כמובן שקמפיין פרסומי דורש השקעה תקציבית לא מעטה אשר עולה פי כמה על השקעה קבועה ביחסי ציבור.
בפרסומים רמת האמינות היא תמיד יחסית נמוכה שכן איזו חברה עסק או מוצר לא יפרסמו את עצמם ויתהדרו באיכותם הגבוהה - לעומת זאת באמצעות יחסי ציבור ועיתונות רמת האמינות עולה , גם מכיוון שהמסר הוא עקיף ולא ישיר וגם מהסיבה שהעיתונאי או איש התקשורת נטול כל נטייה לעסק כזה הוא אחר תפקידו לסקר בצורה אובייקטיבית את העסק ובעיניי הציבור הוא יותר אמין למרות שלבעל העסק אין שליטה על מה ייכתב. בדיוק הוא יכול באמצעות איש יחסי הציבור לכוון את העיתונאי לכיוון הרצוי.
בפרסום המסר הוא תקיף יותר ישיר וללא ניסיונות וביחסי ציבורו כתבות עיתונים המסרים עקיפים ולכן הינם עוקפים את התנגדות המכירה הראשונית שיש לכל אדם .
מה טוב יותר שניהם טובים ביחד בתנאי שהתקציב מאפשר במידה והתקציב איננו גדול או מאפשר פרסום מאסיבי כדי ורצוי לעשות יחסי ציבור וזה כלל לא משנה מה גודלו של העסק שאותו רוצים ליחצ"ן החיסרון ביח"צ לעומת הפרסום שיחסי ציבור הינם תהליך מתמשך והצלחתו נמדדת לאורך חודשים .
תגובות
הוסף רשומת תגובה
תודה על תגובתך :-)