דילוג לתוכן הראשי

הטעות שכמעט כל בעל עסק קטן עושה בפרסום

" הפסקתי את הפרסום השבוע , חבל על הכסף" שוב שמעתי את אותו משפט שאני שומעת מרבים מלקוחותיי .

ברגע שמתחילים  לעלות על מסלול ההצלחה , שניצני תוצאות נראים בשטח והיומן של ה לקוח ה מתחיל להתמלא מגיע המשפט הזה.

 

הוא בדרך כלל מגיע יחד עם ויתור על התחזוקה השוטפת היומיומית של האתר בלוג או דפי הפייסבוק המקצועיים שכולם יחד מטרתם לשמור על העסק בתודעה של הלקוחות הקיימים ואלו הפוטנציאליים שכבר ראו , שמעו אך טרם התנסו.

 אני כמובן ממש לא מאמינה בדרך הזאת , לדעתי ומניסיוני אין עסק שלא זקוק לתחזוקה שוטפת פרסום, יח"צ ושיווק אינטרנטי לאורך כל השנה ולא בנקודות שפל של העסק.

 דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך !

פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

 קחו לדוגמא את חברת קוקה קולה העולמית , בהחלט בין המותגים הכי חזקים בעולם את המשקה הזה ניתן למצוא בכל פינה על גבי הגלובוס , בחורים הכי גדולים שהגעתי בהודו קוקה קולה הייתה שם , מדובר ללא ספק במותג על , האם ליום אחד ורק אחד החברה הזו מפסיקה לפרסם את עצמה ?

 התשובה היא כמובן : לא ! חד משמעית

אין יום אחד שלא קיים איזהו מדיה פרסומית של קוקה קולה בעולם.

 התשובה שבדרך כלל אני מקבלת מעסקים קטנים שאני נותנת להם את הדוגמא הזו היא : " מה את משווה? שאני אהיה קוקה קולה גם אפרסם כל הזמן " ומפספסים את העניין המרכזי.

 פרסום שוטף לא קשור בתקציב כזה או אחר , זה לא משנה אם את או אתה מפרסמים במאות שקלים בכל חודש או בעשרות אלפי שקלים , למען האמת אפשר גם לפרסם באפס שקלים ...העניין הוא היכולת להתמיד .

 החשוב פה היא החזרתיות על הפרסומים , הנוכחות התמידית ברשתות החברתיות , במילה אחת : התמדה!

בכל תקופה בעסק מפרסמים טובה פחות טובה , בתקציב נמוך בתקציב גבוה פרסום, שיוק ויח"צ תמיד עושים.

 

רב הפעמים מה שקורה לאלו שמפסיקים לפרסם ליח"צן או לשווק כי הם ממש לחוצים ויש להם מלא לקוחות כרגע, שבלי לשים לב חלק מהלקוחות מסיימים תהליך כזה או אחר או מיצו את הרכישות מאותו בית עסק ואותו מקום

שלא טרח לשמור על כניסה של לקוחות חדשים ...נשאר עם יומן ריק ומשמים ואז בדרך כלל אני מקבלת את הטלפון הזה של...לא יודעת מה קרה אבל אחרי חודשיים מטורפים,  פתאום לא נכנסת לי עבודה....

 

אחת הטעויות שכל כך בעלי עסקים עושים ומביאים את עצמם ואת העסק שלהם לפעול בקפיצות קיצוניות למעלה ולמטה ולא בשנה מאוזנת יחסית עם זרם לקוחות קבוע לאורך כל השנה.

רוב הפעמים אחרי שלושה חודשים אני שומעת מהם שוב ...אני חייב להכניס עבודה בואי נחזור לפרסם...אלו הרגעים שאני מתאפקת שלא לומר אמרתי לכם...

מוזמנים להיכנס לאתר לקרוא ולשמוע עוד על יחסי ציבור ושיווק לעסקים קטנים 

" הפסקתי את הפרסום השבוע , חבל על הכסף" שוב שמעתי את אותו משפט שאני שומעת מרבים מלקוחותיי .

ברגע שמתחילים  לעלות על מסלול ההצלחה , שניצני תוצאות נראים בשטח והיומן של ה לקוח ה מתחיל להתמלא מגיע המשפט הזה.

 

הוא בדרך כלל מגיע יחד עם ויתור על התחזוקה השוטפת היומיומית של האתר בלוג או דפי הפייסבוק המקצועיים שכולם יחד מטרתם לשמור על העסק בתודעה של הלקוחות הקיימים ואלו הפוטנציאליים שכבר ראו , שמעו אך טרם התנסו.

 

אני כמובן ממש לא מאמינה בדרך הזאת , לדעתי ומניסיוני אין עסק שלא זקוק לתחזוקה שוטפת פרסום, יח"צ ושיווק אינטרנטי לאורך כל השנה ולא בנקודות שפל של העסק.

 

פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

 

קחו לדוגמא את חברת קוקה קולה העולמית , בהחלט בין המותגים הכי חזקים בעולם את המשקה הזה ניתן למצוא בכל פינה על גבי הגלובוס , בחורים הכי גדולים שהגעתי בהודו קוקה קולה הייתה שם , מדובר ללא ספק במותג על , האם ליום אחד ורק אחד החברה הזו מפסיקה לפרסם את עצמה ?

 

התשובה היא כמובן : לא ! חד משמעית

אין יום אחד שלא קיים איזהו מדיה פרסומית של קוקה קולה בעולם.

 

התשובה שבדרך כלל אני מקבלת מעסקים קטנים שאני נותנת להם את הדוגמא הזו היא : " מה את משווה? שאני אהיה קוקה קולה גם אפרסם כל הזמן " ומפספסים את העניין המרכזי.

 

פרסום שוטף לא קשור בתקציב כזה או אחר , זה לא משנה אם את או אתה מפרסמים במאות שקלים בכל חודש או בעשרות אלפי שקלים , למען האמת אפשר גם לפרסם באפס שקלים ...העניין הוא היכולת להתמיד .

 

החשוב פה היא החזרתיות על הפרסומים , הנוכחות התמידית ברשתות החברתיות , במילה אחת : התמדה!

 

בכל תקופה בעסק מפרסמים טובה פחות טובה , בתקציב נמוך בתקציב גבוה פרסום, שיוק ויח"צ תמיד עושים.

 

רב הפעמים מה שקורה לאלו שמפסיקים לפרסם ליח"צן או לשווק כי הם ממש לחוצים ויש להם מלא לקוחות כרגע, שבלי לשים לב חלק מהלקוחות מסיימים תהליך כזה או אחר או מיצו את הרכישות מאותו בית עסק ואותו מקום

שלא טרח לשמור על כניסה של לקוחות חדשים ...נשאר עם יומן ריק ומשמים ואז בדרך כלל אני מקבלת את הטלפון הזה של...לא יודעת מה קרה אבל אחרי חודשיים מטורפים,  פתאום לא נכנסת לי עבודה....

 

אחת הטעויות שכל כך בעלי עסקים עושים ומביאים את עצמם ואת העסק שלהם לפעול בקפיצות קיצוניות למעלה ולמטה ולא בשנה מאוזנת יחסית עם זרם לקוחות קבוע לאורך כל השנה.

 בדרך כלל אחרי חודשיים שלושה אני שומע תמהם שוב , תקשיבי חייבים לעשות משהו פתאום התרוקן  לי מאגר הלקוחות בואי נחזור לפרסם ...ואז אני ממש מתאפקת לא לומר אמרתי לך ! 

לקרוא עוד ולשמוע על יחסי ציבור ושיווק לעסק הקטן היכנסו לאתר : 

https://www.lilabenharush.com/



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

רזי האהבה - סופשבוע רומנטי לזוגות בלבד

  כיצד נלבה את אש האהבה עם בן/בת הזוג, שותפנו האינטימי? באיזה אופן מאפשר נתיב המין המקודש להעצים את חווית הזוגיות? מהו סודה של הטנטרה בחיבור בין האקסטזה המינית, רוחניות ואהבה? העמקת הזוגיות בנתיבי המסורת העתיקה לעיתים נדמה ששיגרת החיים בזוגיות, שוחקת את יכולתנו הטבעית לעשות ולהיות אהבה בצורתה האקסטטית הטהורה. רבים מתפשרים ונכנעים למצב מחוסר ידע וחשש מקשיים וכישלון. הטכניקות הטנטריות העתיקות נותנות לנו כלים חדשים בעזרתם נהפוך את החיפוש אחר אהבה, הרמוניה ומיפגש אמיתי, לחוויה משותפת מלאת תשוקה, שמחה וחיים. בסדנא בת שלושה ימים, נטעם, נתבונן וניגע בחושניות, בלב ובמה שביניהם תוך שימוש במדיטציות ובטכניקות טנטריות ככלים להעצמת המודעות העצמית ולפריצת הגבולות של עצמנו. בין השאר, נלמד ונחווה את סודה של הדרך הטנטרית להתמיר אנרגיה מינית ונתנסה בטכניקות שונות מבית אושו להסרת מחסומים וניפוץ תבניות המושרשות בנו מילדות. נתנסה גם בטנטרה-יוגה, טיפולים של מסאג' איורוודי וטיבטי, פתיחת צ'אקרות, העלאת אנרגיית הקונדליני ועוד. דרך חקירה אישית ותירגול זוגי, נגלה רבדים חדשים למיניות, נלמד כיצד להרחיב את

פסטיבל לילות אהבה 25-27.9.2014 חוזרים אל הלב במדבר

אשרם במדבר מזמין אתכם לפסטיבל שכולו עדינות, אינטימיות, רוך ואהבה. כן אהובים, קראתם נכון! החלטנו לחזור ולחגוג את אחד הפסטיבלים המרגשים ביותר שנחגגים כאן! שלושה ימים של מדיטציה וסדנאות המכוונות אל הלב ומאפשרות את החיבור עם עצמי, עם האחר ואת החיבור בין הגבר לאישה- חיבור המבוסס על לב ואהבה, תחת שמיים זרועי כוכבים ובאווירה ביתית ומשפחתית. השנה יהיה הפסטיבל בסימן “בחזרה אל הלב”. האיבר הראשון שנוצר בנו כאשר אנחנו מתחילים את מסע החיים. כן, מדובר פה על הלב הפיזי שלנו, על הלב הרגשי שלנו ועל הלב האנרגטי שלנו כולם כאחד. הגיע הזמן להתחבר שוב אל הלב, לשמוע את הקול הפועם בנו ומכוון אותנו תמיד אל הדרך הנכונה. בחזרה אל הלב אומר להתחבר שוב אל הרגש. אל החמלה. לסלוח לעצמינו ולאחרים. לחזור בשנית אל המקום המוכר לנו מילדותינו ולחוות את חווית החיים מהמקום הרגשי, האוהב, הספונטני ונטול העכבות. הצטרפו אלינו למסע בו נחגוג ביחד את פתיחת השנה החדשה מתוך הלב ועם הלב. נתרגל אהבה :עצמית, הדדית ואוניברסאלית בשלל סדנאות שכולן מעוצבות לפתיחת הלב, יחד כקבוצה, באינטימיות זוגית או לבד. שקיעה מדב

חסכו אלפי שקלים ונהלו את היח"צ והשיווק של העסק שלכם ביעלות וקלות

לפני 10 שנים שהתחלתי לעבוד כעצמאית חוויתי תסכול רב היות וכל עצמאי הוא גם מנהל העסק ,משווק , פרסומאי ,יח"צן מנהל חשבונות ועוד... וכל זה בתקציבים קטנים הרגשתי שאני בחוסר פוקוס שלמעשה אני בכלל לא עסוקה בלעשות יחסי ציבור ללקוחות , רב זמני מתבזבז בללמוד איך להחליף את שלל הכובעים האלו ועדיין לעשות את כולם טוב .   ובכלל  מה יותר חשוב ? שיווק? יחסי ציבור ? מיתוג? מתוך הכאוס הזה וחוסר המיקוד שנוצרמתוך חוסר הפוקוס הזה התחלתי לחפש פתרונות שיהיו גם זולים ואפקטיביים ויביאו איתם לקוחות חדשים ושגרת עבודה קבועה. להפתעתי ככל שחקרתי את הנושא יותר מצאתי עשרות פתרונות ודרכים בכדי לקדם את העסק שלי.   הסוד טמון דווקא בפעולות מאוד קטנות ושגרתיות שכל אחד יכול לעשות והתמדה. תוך חודש וחצי -חודשיים של פעילות עקבית עם מספר כלים פשוטים הצלחתי להעלות את מספר המבקריםבאתרים שלי , הטלפונים החלו לזרום באופן רציף והשגתי לעצמי ראיונות טלווזיה ועיתונות.  נוצר לי פנאי יותר לעבוד ולהעביר את הידע שלי הלאה ופחות לשבור את הראש