דילוג לתוכן הראשי

"אחרי החגים " דחיינות כרונית והתנגדות לשינוי


כמה דברים אנחנו מבטיחים לעצמנו לעשות אחרי החגים? דיאטה, הרשמה למכון כושר השנה אתם מבטיחים לעצמכם במלוא הרצינות אני אדאג לעצמי , השנה אני אצא לחופשה השנה יהיה אחרת., השנה

אני אעזוב את העבודה ואעבוד במה שאני אוהב... כל אחד בתחומו שלו אבל הבנתם את העניין.

"אחרי החגים " זה המשפט הכי פופולארי בחודש תשרי  לא משנה במה אתה עוסק או מי נמצא סביבך, הכול נהיה אחרי החגים , זה בכלל לא משנה אם אתה עושה משהו או לא עושה זה פשוט תירוץ בינלאומי בהחלט מקובל על העם.

וגם אם במקרה היה בכם פרץ של אנרגיה ורצון לעבודה לוקח 2 טלפונים בדיוק בשביל לומר לעצמכם טוב אף אחד לא נמצא נעשה את זה אחרי החגים.

זהו תירוץ הדחיינות הכי טוב שלנו ואף אחד, אבל אף אחד לא ייקח אותנו מאיתנו , אחרי החופש הגדול , אחרי החגים תמיד אחרי... מה שנקרא תרבות מחר כך ? ומה עם עכשיו היום ? יש כזה זמן אצלנו?

הרי אם תביטו במבט חד ובלתי מתפשר תגלו שאת רוב הדברים שהבטחתם לעצמכם בפרוש השנה החדשה השנה הבטחתם גם שנה לפני ועוד אחת לפני... והם תמיד נשארו "אחרי"

© Lila Benahrush

 

אז למה מחר כך?

מחר כך זה נוח! זה די טיפשי הרי מחר נצטרך לעשות את אותו הדבר אז למה לא להיפטר מזה היום ?

מה יקרה מחר שלא יקרה היום? אין זמן אחר ומחר לעולם לא יבוא מה נעשה לכל מחר יש עוד מחר... עד שיום אחד נגמר, אולי קשה לנו לעכל את העובדה הזו אבל יום אחד נקום בבוקר ולא יהיה יותר מחר , אמנם אנחנו רואים שזה קורה אצל אחרים אבל אנחנו מכחישים לא קטנים.

עכשיו האמת? בבסיס ההוויה שלנו אנחנו לא  עצלנים ולא בגלל שאנחנו לא רוצים לעשות משהו אלא בעיקר בגלל שאנחנו מפחדים לצאת מהדפוסים הכול כך מוכרים ובטוחים בשבילנו.

אין זמן אחר מלבד עכשיו , אין זמן אחר לנסות ואין זמן או שינוי שלא יביא איתו מערבולת רגשות ,פחדים שיפוט רצון לחזור אחורה לאותה "ביצת חיים" המוכרת והידועה.

פעמים רבות, רבות מדי אני שומעת חלומות של אנשים ויחד איתם את החבר של "מחר כך" "אבל" כן הם צמד די מנצח השניים האלו.

"אני רוצה לעזוב את העבודה שלי אבל ממה נחיה? "

"לא טוב לי להיות כאן , אבל לאן אני אלך ואז בא משפט המחץ "יום אחד אני אעזוב יום אחד אני אעשה את זה ?" ומתי יבוא היום הזה? כל יום שעובר לא ממש חוזר וככה זה אם נרצה או לא נרצה .

אבל הוא התירוץ הכי פופאלרי שאני מכירה יש כל כך הרבה "אבלים" בחיים שלנו אני רוצה לעשות

הפופולאריים ביותר

 " רוצה אבל אין לי זמן" שזה בין התירוצים הכי שמישים והכי קלושים מניסיוני עם זמן הוא מאוד אלסטי ואיכשהו באופן פרדוכסאלי ככל שאתה עושה יותר דברים יש לך יותר זמן.

בדרך כלל אלו שאין להם "זמן " מנצלים ביעילות בערך שליש מהיום שלהם ושאר הזמן מתמרחים , בדוק! זמן הוא מאוד אלסטי מה שאני אספיק בשעתיים מישהו אחר יספיק בחצי שעה , למה ? לא כי הוא זריז כי הוא ממוקד מטרה זה הכול.

אני רוצה ...אבל לא יכול להתחייב עכשיו" לא יכול להתחייב זה אומר בגדול לא מוכן להתחייב לעצמי לשמחתי ורווחתי , התחייבות יוצרת מסגרת בעבודה , בזוגיות בכל מקום , ברגע שיש מסגרת אפשר לצמוח לא תתחייב לשום דבר איך תשנה דברים? לא תשנה תוכל לצמוח פרא לכל כיוון ולעולם לא ממוקד, גם פרחים וצמחים גדלים בתוך ערוגות ככה בטבע ככה גם אנחנו.

"אני רוצה אבל היא\ הוא לא יסכימו " עוד תירוץ קורבני והפעם גם מאשים גם תירוץ וגם לתלות את האשמה באחר ? זה אבל ממש , אבל ממש נמוך... אין מה לעשות איתו חוץ מלהבין שגם על הסיפורים שלנו כדי לקחת אחריות.

"אני רוצה אבל אין לי כסף" זה חזק , זה התירוץ הכי טוב שיש , אחרי שנתתם מאגר תירוצים ושללו אותם תשתמשו בזה ...אין לי כסף, כאשר מעלימים את התירוצים מחליטים שעושים משהו מתחייבים עליו באמונה שלמה ובלי פחד פתאום גם מגיע כסף מין קסם כזה של היקום.

אז רגע  נעצור , נבין למה יש לנו כל כך הרבה תירוצים? למה אנחנו מתחייבים מבטיחים ומפרים קודם לעצמנו, אחר כך לאחרים? איך נדמה לנו שקיים שינוי רק הדמויות משתנות? איך אנחנו עושים עבודת מודעות חודש חודשיים נמצאים בהרגלים חדשים ואז חוזרים לדפוסים הישנים?

 

הכאוס שמביא השינוי.

© Lila Benharush


החיים הם דבר משתנה כל רגע שונה מאוד מהשני , לפני רגע בדיוק היית רגוע ושליו כמו נזיר בודהיסטי בהימליה עכשיו אתה מבעבע כמו הר וולקנו פעיל.

הכול זז כל הזמן זז , איכשהו בתוך כל הכאוס הזה והשינויים אנחנו מנסים בכל כוחנו להיאחז ולמצוא סדר , למצוא משהו "בטוח".

מה קורה שאנחנו מחליטים לעושת שינוי? מה קורה בעצם שאנחנו מודיעים ל"מחר כך " ובן זוגו הנאמן "אבל" שהם לא רלוונטיים יותר?

הגיע "אחרי החגים " המיוחל ונניח שהבטחתם לעצמכם השנה לטפל בעצמכם ולעקור מחייכם דפוסים שאינם משרתים אתכם יותר, נניח והחלטתם להתמקד במה שחשוב לכם במטרות שלכם ופחות לרצות את הסביבה , דפוס הרסני שכולנו לוקים בו לרצות את ההורים , לרצות את בן הזוג , לרצות את הבוס רק שכולם יאהבו אותי רק שיגידו עליי ש"אני בסדר".

ההתחלה היא קלה , בניגוד גמור למה שנהוג לחשוב, אני חושבת שהתחלות הם ממש קלות , כל התחלה שתעלו על הדעת התחלה של עבודה תמיד נחמד משהו חדש, פרצופים חדשים , מקום חדש לקום אליו בבוקר, קל.. מערכת יחסים חדשה התחלה קלה ניצוצות בעניים הכול עדיין שטוח אין עומק , גם קל... משב רוח רענן תמיד קל ובדיוק ככה גם תחילתו של שינוי.

ההתחלה כפי שאמרתי תהיה קלה , בגאווה אתם גם תספרו לחבריכם שהחלטתם להתמקד בעצמכם , תרשמו לטיפול אחת לשבוע , תתמקדו בבניית העסק שלכם או המשרה שרציתם ובאושרכם הפנימי .

יעבור חודש , יעבור חודשיים ואז יתחיל הכאוס , מה לא יציפו לכם החיים ממולכם... פתאום החברים הכי טובים שלכם ששירתתם נאמנה יאמרו לכם שאתם נעלמתם וחושבים על עצמכם , מניפולציות משפחתיות בכלל אין על מה לדבר , סביר להניח שבאותו זמן תריבו עם הבוס , בבית יהיו תקלות וחגיגה שלמה כל הסדר המוכר והידוע מתפרק ואז מה אומר לעצמו אדם?

אה... הסיפור הזה לא עובד , המיינד ייתן תירוצים הטוב שביניהם "ככה אני " או "איזה מין בנאדם אני "

או תעשו צעד קטן קדימה ואז תאשימו את הסביבה פתאום כולם יהיו אשמים לא צודקים ובין לבין תנסו לחנך את הסביבה שלכם ללכת גם בדרך שלכם וכמו דון קישוט שנלחם בתחנות רוח תרגישו שאתם נלחמים בחיים ואז תתקפלו אחורה חזרה לאותה משבצת ידועה , תחזרו לרצות את המשפחה , את החברים , תחזרו לעבודה המוכרת כי זה "בטוח" ויהיו לכם הסברים ממש משכנעים כמו "כנראה זה לא הזמן " או אני אתחיל לחסוך כסף ואז אצא מהעבודה וכדומה...

אז איך זה קורה ? שכל פעם שאנחנו מחליטים על שינוי פנימי עמוק העולם מסביב משתגע? אז זהו זה שזה לא העולם זה אתם עם עצמכם ולכוח המסתורי הזה שמונע מכם לייצור שינויי קוראים " התנגדות" 

 

התנגדות לשינוי

© Lila Benharush


אז מה יש לנו נגד עצמנו? מה העניין? ההתנגדות היא הפחד נטו פחד שכידוע עוד לא ראיתי מישהו שיכול לגעת בו למשש אותו או להריח אותו זהו כוח מסתורי שאנחנו בונים לעצמנו בראש , רק שם ומכיוון שאנחנו בנינו אותו רק אנחנו אבל רק אנחנו יכולים לעבור אותו.

אפשר ללכת לטיפולים , לסדנאות , ליועצים לפסיכולוגים ואפילו למגדי עתידות לא משנה מה ואיך אתם , זה רק אתם שתצטרכו לומר כן אני מפחד , כן הישן כבר הלך ואין לי מושג איך יהיה בחדש ועדיין להחליט שאתם מעבר לפחד.

נכון, בזמן שהכאוס של השינוי יגיע אתם תרגישו שהכול מתפרק ואכן הכול יתפרק וכלום אבל כלום לא יהיה בהיר וברור , הבונוס לבעלי לב אמיץ הוא שאם תתמידו בדרך ותראו רק מטרה מול העיניים ,תוכלו לחיות את החלומות שלכם ולא רק לחלום עליהם, לא שווה סיכון?

בלי סיכון אין סיכוי... ומבלי להכיר אישית אני בטוחה שכל אחד ואחת מכן לא משנה איפה הוא נמצא בחייו ובאיזה תחומים מגיע לו, סיכוי לחיות הכי טוב הכי פתוח הכי חזק , קחו רק בחשבון שהחיים מתרחבים אז הכול מועצם גם הטוב גם הרע , האם אתם מוכנים לצאת למסע? בכל זאת שנה חדשה בפתח ....קחו חלום או דפוס אחד ותיתנו לעצמכם סיכוי לחיות את החלומות שלכם, לא חייבים סתם המלצה ואולי ממש טוב לכם כמו שהיה עד עכשיו גם זו בחירה לטוב ולרע.

 









תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

רזי האהבה - סופשבוע רומנטי לזוגות בלבד

  כיצד נלבה את אש האהבה עם בן/בת הזוג, שותפנו האינטימי? באיזה אופן מאפשר נתיב המין המקודש להעצים את חווית הזוגיות? מהו סודה של הטנטרה בחיבור בין האקסטזה המינית, רוחניות ואהבה? העמקת הזוגיות בנתיבי המסורת העתיקה לעיתים נדמה ששיגרת החיים בזוגיות, שוחקת את יכולתנו הטבעית לעשות ולהיות אהבה בצורתה האקסטטית הטהורה. רבים מתפשרים ונכנעים למצב מחוסר ידע וחשש מקשיים וכישלון. הטכניקות הטנטריות העתיקות נותנות לנו כלים חדשים בעזרתם נהפוך את החיפוש אחר אהבה, הרמוניה ומיפגש אמיתי, לחוויה משותפת מלאת תשוקה, שמחה וחיים. בסדנא בת שלושה ימים, נטעם, נתבונן וניגע בחושניות, בלב ובמה שביניהם תוך שימוש במדיטציות ובטכניקות טנטריות ככלים להעצמת המודעות העצמית ולפריצת הגבולות של עצמנו. בין השאר, נלמד ונחווה את סודה של הדרך הטנטרית להתמיר אנרגיה מינית ונתנסה בטכניקות שונות מבית אושו להסרת מחסומים וניפוץ תבניות המושרשות בנו מילדות. נתנסה גם בטנטרה-יוגה, טיפולים של מסאג' איורוודי וטיבטי, פתיחת צ'אקרות, העלאת אנרגיית הקונדליני ועוד. דרך חקירה אישית ותירגול זוגי, נגלה רבדים חדשים למיניות, נלמד כיצד להרחיב את

חסכו אלפי שקלים ונהלו את היח"צ והשיווק של העסק שלכם ביעלות וקלות

לפני 10 שנים שהתחלתי לעבוד כעצמאית חוויתי תסכול רב היות וכל עצמאי הוא גם מנהל העסק ,משווק , פרסומאי ,יח"צן מנהל חשבונות ועוד... וכל זה בתקציבים קטנים הרגשתי שאני בחוסר פוקוס שלמעשה אני בכלל לא עסוקה בלעשות יחסי ציבור ללקוחות , רב זמני מתבזבז בללמוד איך להחליף את שלל הכובעים האלו ועדיין לעשות את כולם טוב .   ובכלל  מה יותר חשוב ? שיווק? יחסי ציבור ? מיתוג? מתוך הכאוס הזה וחוסר המיקוד שנוצרמתוך חוסר הפוקוס הזה התחלתי לחפש פתרונות שיהיו גם זולים ואפקטיביים ויביאו איתם לקוחות חדשים ושגרת עבודה קבועה. להפתעתי ככל שחקרתי את הנושא יותר מצאתי עשרות פתרונות ודרכים בכדי לקדם את העסק שלי.   הסוד טמון דווקא בפעולות מאוד קטנות ושגרתיות שכל אחד יכול לעשות והתמדה. תוך חודש וחצי -חודשיים של פעילות עקבית עם מספר כלים פשוטים הצלחתי להעלות את מספר המבקריםבאתרים שלי , הטלפונים החלו לזרום באופן רציף והשגתי לעצמי ראיונות טלווזיה ועיתונות.  נוצר לי פנאי יותר לעבוד ולהעביר את הידע שלי הלאה ופחות לשבור את הראש

פסטיבל לילות אהבה 25-27.9.2014 חוזרים אל הלב במדבר

אשרם במדבר מזמין אתכם לפסטיבל שכולו עדינות, אינטימיות, רוך ואהבה. כן אהובים, קראתם נכון! החלטנו לחזור ולחגוג את אחד הפסטיבלים המרגשים ביותר שנחגגים כאן! שלושה ימים של מדיטציה וסדנאות המכוונות אל הלב ומאפשרות את החיבור עם עצמי, עם האחר ואת החיבור בין הגבר לאישה- חיבור המבוסס על לב ואהבה, תחת שמיים זרועי כוכבים ובאווירה ביתית ומשפחתית. השנה יהיה הפסטיבל בסימן “בחזרה אל הלב”. האיבר הראשון שנוצר בנו כאשר אנחנו מתחילים את מסע החיים. כן, מדובר פה על הלב הפיזי שלנו, על הלב הרגשי שלנו ועל הלב האנרגטי שלנו כולם כאחד. הגיע הזמן להתחבר שוב אל הלב, לשמוע את הקול הפועם בנו ומכוון אותנו תמיד אל הדרך הנכונה. בחזרה אל הלב אומר להתחבר שוב אל הרגש. אל החמלה. לסלוח לעצמינו ולאחרים. לחזור בשנית אל המקום המוכר לנו מילדותינו ולחוות את חווית החיים מהמקום הרגשי, האוהב, הספונטני ונטול העכבות. הצטרפו אלינו למסע בו נחגוג ביחד את פתיחת השנה החדשה מתוך הלב ועם הלב. נתרגל אהבה :עצמית, הדדית ואוניברסאלית בשלל סדנאות שכולן מעוצבות לפתיחת הלב, יחד כקבוצה, באינטימיות זוגית או לבד. שקיעה מדב