דילוג לתוכן הראשי

שהמילה טנטרה עדיין לא הייתה מוכרת ...מאת: ליאן אושרת שדה

שהמילה טנטרה עדיין לא הייתה מוכרת , סיפרה לי חברה על בן זוג "שעושה טנטרה" על אף שלא ידעתי מה זה ממש אומר משהו בתוכי סיקרן אותי לצאת ולחקור  את המיניות שלי, שעשיתי את צעדיי הראשונים בעולם הטנטרה לפני כשבע שנים לא באמת ידעתי למה אני נכנסת...

בימים שבהם התקשורת מחדירה לנו מסרים על "איך צריך להיות" העולם המיני שלנו , גופנו והמימדים בהם אני צועדת בעולם הרגשתי מדוכדכת וכמו כולם גם לא ממש מסופקת מעצמי ...

בסביבה בה אני גדלתי לא ממש דיברו בפתיחות על סקס ומיניות ובטח ובטח לא הולכים לעשות קורסים וסדנאות בעניין, אמנם חוויתי חוויות מיניות נעימות ומקסימות ועדיין הרגשתי שאני כלואה והיה בי רצון להרגיש משוחררת וחופשייה יותר עם המיניות שלי ובכלל לחיות בשלום עם ההבנה שמותר לי להיות מינית ולאהוב סקס מבלי להיחשב "זולה "או "טמאה ". הייתה בי הידיעה הפנימית הזו שיש לי הרבה ללמוד ואני יכולה לחוות עונג והנאה גדולים יותר מגופי.

בהחלטה רגעית והתרגשות גדולה הדרמתי למדבר לסדנא של ארבעה ימים , לא ידעתי למה לצפות , בדיעבד זו הייתה אבן דרך משמעותית וחזקה בחיי שפתחה לי צוהר לעולם חדש ומרגש.
הסדנא הייתה בהנחייתו של סמבהבו , קשה לפספס את הנוכחות שלו , השקט הפנימי וחכמת החיים שיש בו וכבשה אותי ברגע ...( וזה מבלי לכלול את המנטליות האיטלקית .

כבר מהרגע הראשון שניכסתי לסדנא , נתתי בסמבהבו אמון מלא , על אף שלא הכרתי אותו או שמעתי עליו לפני שהגעתי למדבר , נסיונו בעבודה עם אנשים והתשוקה שהוא מלמד בה היינה מעבר לתיאורי מילים אלא פשוט חזקה יותר בהרגשה.

הוא מחזיק את הקבוצה כמקשה אחת ובו זמנית, רואה כל אחד ואחד מהמשתתפים כאילו הם היו לבד שם מולו. במשך ארבעה ימים אינטנסיבים ועמוקים, הוא נוגע בנושאים רגישים בפשטות. בנושאם כבדים, בקלילות. ולרגעים נדמה שהוא כמו, עושה איתנו אהבה. עם כולנו 
.
יש לו את האיכות הזו המיוחדת, שהיא מתנה בעיני, שאיכשהו נוגעת בכל אחד ומפרקת התנגדויות ופחדים בעדינות ורגישות עד כי כל משתתף שבאמת אפשר לעצמו להתמסר פנימה, חוזר בן אדם אחר מזה שהגיע.
ברגע אחד הוא שולף עוד תרגיל או סאשן שמרגיש לו הכי מתאים לאותו הרגע והקסמים מתרחשים.
הוא יודע להיות רגיש כשצריך ואסרטיבי כשמתאים. הוא חודר למעמקים ועושה את זה בכזו עדינות שרק בדיעבד אפשר לראות את יופי וחוכמת הבחירות בשבילים בהם הוא לוקח את הקבוצה איתו.

אין עירום ואין מגע באיברים אינטימיים. הסדנא מתאימה כמעט לכל שלב שאדם נמצא בו ואכן, הקבוצה מגוונת ומכילה גילאים שונים, סוגי אוכלוסיה שונות והמשותף לכולם הוא הכמיהה לחוות משהו אחר, להתפתח ולפתוח אל הלב אל האהבה.

בחדר האינטימי והנעים באשרם במדבר, סמבהבו יוצר מרחב בטוח להעז, להתנסות ולחוות. בתוך עולם כל כך מבולבל ומלא סטיגמות, כמו מיניות, סמבהבו פוסע עם הקבוצה שלב שלב לפתיחת הלב, להיכרות עם האיכויות הנקביות והזכריות שבכל אחד, להבנה מעמיקה על מהי מיניות ומהי האנרגיה המינית בכלל וופותח צוהר לעולם שלם שתמיד איכשהוא ינותי שהוא שם, אבל אף אחד מעולם לא העז לדבר עליו.

בסדנא אני פוגשת את עצמי כמו שלא יכולתי לפגוש בשום מרחב אחר. אני מפרקת פחדים, התנגדויות ומבוכה. אני פוגשת את הדיכוי וכאב שהיו בתוכי כל השנים הללו. חוויות ומחשבות שליוו אותי כל חיי, מקבלות פרספקטיבה חדשה. כל מה שידעתי והאמנתי, לגבי מיניות באופן כללי והמיניות שלי בפרט, מוטל בספק אל מול כל הידע החדש והמרגש הזה ואחרי אותה סדנא אני יוצאת למסע חקירה מופלא ומרתק ואף מצטרפת כאסיסטנטית לסמבהבו בעוד סדנאות שלו בארץ.


יותר מהכל, בסדנא הזו, התחברתי לעצמי. זה מבחינתי, היה אחד הדברים המשמעותיים, כי מאותו יום, מין כבר לא היה אותו הדבר בתפיסת העולם שלי.

בסדנא  אפשרתי לעצמי להכיר מקרוב את האנרגיה הטנטרית הזו בתוכי, ללמוד את הקצב שלה ושלי בתוכה ואת מגוון האפשרויות העצום שקיימות להניע אותה בכל גופי ולהתענג בכל כך הרבה דרכים, ביחד או לבד, שמעולם לא דמיינתי שאפשריים.

המסע החל לפני שבע שנים. מאז אני חוקרת ומעמיקה בעולם הזה על כל גווניו. יש אינסוף ללמידה הזו. היום אני מבינה שכבני אנוש, קיבלנו את המתנה הכי גדולה עלי אדמות והיא האנרגיה שמניעה אותנו לחיים, לתשוקה, לסקרנות, לאהבה - הטנטרה – זוהי זכות להכיר אותה, לחוות אותה ולהשתמש בה ליצירת מערכות יחסים בריאות יותר, חיים עשירים יותר וללב פתוח ומלא אהבה.

ליאן א.ש



סמבההבו מגיע לישראל בקרוב ובסוף שבוע  2-5.4.14 הוא מגיע להנחות סדנא בת ארבעה ימים באשראם במדבר



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פסטיבל פשוט 10-12.10.13 החופש לחיות ...

  פסטיבל פשוט -החופש לחיות סופ"ש 10 - 12 באוקטובר  להיות פשוטים יכול להיות פשוט וגם יכול להיות מסובך. כל הבגדים שאנו עוטים על עצמינו ומגדירים איתם את זהותנו, כל המטען החברתי והטאבויים שקשורים לגוף החשוף... פסטיבל פשוט ב"אשרם במדבר" נותן לכם את ההזדמנות להיות בסביבה שמאפשרת לכם להשיל את הבגדים בזמנכם החופשי, ולהתבונן על עצמכם ועל אחרים בצורה אחרת.     החופש לחיות, זה המוטו שלנו לפסטיבל הקרוב. דרך תנועה וריקוד, סדנאות אמנות עם הגוף, הרצאות, תרפיה בערום, המסיבות השמחות, ציורי הגוף ועוד ועוד שלל הפתעות מובטח לכם סופ"ש של חופש טוטאלי לעוף על החיים בפשטות מלאה. בפשוט העירום הוא ז

חסכו אלפי שקלים ונהלו את היח"צ והשיווק של העסק שלכם ביעלות וקלות

לפני 10 שנים שהתחלתי לעבוד כעצמאית חוויתי תסכול רב היות וכל עצמאי הוא גם מנהל העסק ,משווק , פרסומאי ,יח"צן מנהל חשבונות ועוד... וכל זה בתקציבים קטנים הרגשתי שאני בחוסר פוקוס שלמעשה אני בכלל לא עסוקה בלעשות יחסי ציבור ללקוחות , רב זמני מתבזבז בללמוד איך להחליף את שלל הכובעים האלו ועדיין לעשות את כולם טוב .   ובכלל  מה יותר חשוב ? שיווק? יחסי ציבור ? מיתוג? מתוך הכאוס הזה וחוסר המיקוד שנוצרמתוך חוסר הפוקוס הזה התחלתי לחפש פתרונות שיהיו גם זולים ואפקטיביים ויביאו איתם לקוחות חדשים ושגרת עבודה קבועה. להפתעתי ככל שחקרתי את הנושא יותר מצאתי עשרות פתרונות ודרכים בכדי לקדם את העסק שלי.   הסוד טמון דווקא בפעולות מאוד קטנות ושגרתיות שכל אחד יכול לעשות והתמדה. תוך חודש וחצי -חודשיים של פעילות עקבית עם מספר כלים פשוטים הצלחתי להעלות את מספר המבקריםבאתרים שלי , הטלפונים החלו לזרום באופן רציף והשגתי לעצמי ראיונות טלווזיה ועיתונות.  נוצר לי פנאי יותר לעבוד ולהעביר את הידע שלי הלאה ופחות לשבור את הראש

איך משיגים כתבה עיתונאית על העסק שלך ?

  איך השגת את הכתבה בעיתון ? " שאלה אותי חברה בתמיהה אה עניתי לה ..התקשרתי " "סתם ככה התקשרת וביקשת שיכתבו עלייך ?" המשיכה לחקור האמת שכן ... לפני כשלוש שנים בערך נעשתה כתבה על אחת מסדנאות נשים שאז העברתי ציור אינטימי , גם כתבה וגם ראיון בטלוויזיה הגיעו בעקבות אותה שליחה של ההודעה לעיתונות. משום מה שאני עושה יח"צ לאירועים גדולים אף אחד לא שואל אותי איך זה שכתבו בעיתון על פסטיבל כזה או אחר , או כי לאירועים של אלפים זה נראה הגיוני יותר שתהיה חשיפה , או כוח, רב האנשים מניחים שבכדי להופיע באיזו אייטם מעניין בעיתון נדרש תשלום כספי כזה או אחר. שתי ההנחות האלו צרובות חזק כאמונות מוחלטות אצלך רבים מהעסקים הקטנים שאיתם אני עובדת , כאלו לא קיימת לגיטימציה לפרסום כתבה על עסק קטן כזה או אחר , ואם יש פתח בוודאי זה בתשלום.. מדהים אותי איך אנשים שכל כך בקיעים בנבכי הפרסום בפייסבוק, עם ידע עצום בשיווק ומספר לא מועט של סדנאות שיווק נמצאים אצלם ברזומה לא רק שאינם עושים יחסי ציבור לעצמם או לעסק שלהם , בכלל לא מבינים איך עובד העולם הזה . תמיד שאני אומרת לאנשים התקשרו והציעו